چهار گیاه دارویی

شرکت گل پخش اهواز (بازرگانی؛خدماتی)

بنام خدا

 

گیاهان مؤثر در درمان التهاب و ورم معده

رازیانه: از تخم و برگ این گیاه می‌توان به‌عنوان دم‌کرده استفاده کرد. رازیانه حاوی ماده‌ای است که در تحریک ترشحات معده و دستگاه گوارش نقش دارد.

نعنا: برگ نعنا به‌عنوان درمانی مؤثر برای سوء هاضمه، نفخ و درد معده و دستگاه گوارش استفاده می‌شود. این گیاه مفید همچنین اشتها را تحریک می‌کند و در درمان حالت تهوع و سردرد مؤثر است.

زنجبیل: از 2000 سال قبل تاکنون برای درمان تمامی اختلالات هضم استفاده می‌شده است. زنجبیل خواص تحریک‌کننده و درمانی دارد. این چاشنی با بهبود بخشیدن به عملکرد آنزیم‌های گوارشی به بهتر عمل کردن سیستم هاضمه بدن و کاهش نفخ کمک می‌کند.

شیرین‌بیان: قسمت مورد استفاده شیرین‌بیان ساقه‌های زیرزمینی و ریشه‌های گیاه است که دارای ترکیبات مختلفی است. ترکیب موجود در ریشه‌های گیاه پنجاه برابر از شکر شیرین‌تر است و مقدار آن با توجه به شرایط محیطی و گونه گیاه بین 5 تا 20 درصد است. در طب سنتی از این گیاه برای درمان اسپاسم عضلات و تورم، برونشیت، روماتیسم و ورم مفاصل استفاده می‌شود. ریشه شیرین‌بیان محافظ بافت معده در برابر عوامل خطر (داروها و استرس) است و از بروز زخم معده و اثنی عشر جلوگیری می‌کند.

به گفته داروسازان: بسیاری از درمانگران مکاتب درمانی طبیعی در جهان به‌ویژه مکتب طب سنتی ایران، بر این باور هستند که رعایت نکاتی ساده و کاربردی از مجموعه تدابیر حفظ سلامت که در کتب و متون قدیمی طب سنتی بارها به آن اشاره‌شده، می‌تواند تأثیر زیادی در کنترل و درمان بیماری‌ها داشته باشد.  جامعه امروز به بیماری سرعت و استرس مبتلا است، برای مقابله با عوارض ناشی از این مسئله که اغلب مزمن، هزینه‌بر و طولانی است، می‌توان از گیاهانی که به‌طور روزمره در دسترس ما هستند، استفاده کرد.

 

                                                                   درپناه حق



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 11 بهمن 1394برچسب:درمان؛معده؛گیاه,

] [ 8:5 ] [ جهان رشیدی ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه